Cara sembuhkan luka bersalin normal dengan bantuan vacuum

8:05 pm




Saya ingat lagi kakak saya pernah bersalin normal tetapi dengan bantuan vacuum.


Kesannya kakak saya alami banyak luka episiotomy (digunting) bagi memudahkan vacuum  digunakan untuk assist baby keluar. Bila banyak luka, semestinya jahitan juga banyak.


Sayangnya waktu tu saya belum kenal Shaklee lagi. Jika tidak tentu boleh suggest pada kakak waktu tu.


Kali ni saya share pengalaman Puan Ainul Mustafa yang bersalin secara normal dengan bantuan vacuum. Baca sampai habis tau 😊


“Assalamualaikum & Selamat pagi 


Nak kongsi pengalaman saya minum vivix untuk luka berpantang 


anak 1st saya czer jadi anak ke2 saya berusaha untuk bersalin normal. Alhamdulillah berjaya bersalin normal tapi dengan bantuan vacuum. Akibatnya luka jahitan yang banyak 


Hari pertama balik anak demam panas & kuning. kena masuk nicu. Saya tak masuk ward. Jadi kena ulang alik setiap hari hantar susu dan nak tengok baby juga. 


Luka masih merah kannn.. jadi sangat sangat sakit. nak jalan sakit, nak duduk pun sakit. sampai nanges nanges tak tahan sangat 


saya makan vitamin pantang yang lain macam vitalea, zinc, vitamin c ..megadose lagi tapi macam ambil masa pulak nak lega. 


last last tak tahan punya pasal.. saya ambil VIVIX. 2 sudu sehari. Alhamdulillah 3 hari lega. luka pun sembuh sepenuhnya. badan bertenaga dan susu pun meriah. 


Bersalin anak ke 3 mei tahun lepas pun vivix saya dah stand by siap siap. Walaupun berjaya bersalin normal tanpa vacuum pun saya tetap makan vivix dalam pantang 


boleh la cadangkan kepada kawan kawan yang sedang berpantang atau bakal berpantang.”


-Puan Ainul Mustafa-


Boleh dengar sendiri perkongsian Puan Ainul Mustafa ni dengan klik play video di bawah ni⤵️





YouTube:

https://m.youtube.com/watch?v=0XXitPHtATA


Bagaimana vivix bantu sembuhkan luka?

Vivix adalah minuman botanikal yang membantu sel dan tisu kita di-repair. Sel dan tisu yang sihat adalah hasil daripada nutrisi yang bantu untuk penyembuhan.


Vivix mengandungi sifat antioksidan yang mengelak sel daripada rosak. Vivix juga mengandungi bahan-bahan yang mempunyai sifat anti-keradangan.


Saya share-kan lagi beberapa testimoni berjaya sembuhkan luka bersalin secara normal dengan amalkan vivix:










Berminat untuk beli vivix secara online boleh klik gambar beli sekarang:






Berminat untuk dapat penjimatan dengan menjadi member Shaklee boleh klik gambar daftar sekarang:





Untuk dapatkan konsultasi secara personal atau perlukan lebih info berkenaan vivix boleh klik gambar hubungi Momster Cantik Sekarang dan kita boleh terus berhubung melalui whatsapp:






Pengalaman bersalin tentunya berbeza-beza. Bersalin secara normal juga ada yang totally normal tanpa bantuan apa-apa, ada yang di-induce untuk bersalin normal, ada yang terpaksa guna tools untuk bantu bersalin normal sama ada vacuum atau forceps. Apa-apa pun luka kesan daripada bersalin tu walaupun ada yang punya pengalaman ngeri tapi percayalah dengan nutrisi yang betul kita boleh bantu badan kita recover dengan baik dan cepat.


Salam luv berterbangan,

Nija

Momster Cantik yang suka sharing pasal pengalaman 😍

You Might Also Like

0 comments