Vitamin untuk anak picky-eater

4:07 pm





Tabiat pemakanan anak-anak zaman sekarang memungkinkan nutrisi tidak sepenuhnya diterima oleh tubuh si manja. Selain pendedahan pada makanan segera dan makanan ringan, cara pemprosesan dan penyediaan makanan serta pencemaran antara halangan kepada penyerapan nutrisi ke dalam tubuh anak-anak.

Contoh paling simple tapi logik;
Tabiat pemakanan yang tidak mahu berubah dan stick pada satu jenis sahaja buat anak menjadi seorang yang picky-eater.

Pabila tidak diturut atau diubah pemakanannya, anak cenderung untuk tidak habiskan makanan malah lebih teruk lagi bila anak langsung tidak mahu menyentuh makanan yang kita sediakan kerana tidak seperti yang anak mahukan.

Kesannya anak tidak dapat nutrisi yang cukup!

Seperti yang kita tahu nutrisi yang seimbang dan jumlahnya memenuhi keperluan adalah sangat penitng untuk untuk tumbesaran dan perkembangan anak-anak.

Sebab itulah makanan tambahan menjadi pilihan ibu bapa masa kini.
Bukan sebagai pengganti makanan tetapi sebagai ‘pembantu’ untuk mengisi lompong-lompong kosong nutrien dalam badan anak kita.

Saya juga struggle untuk memastikan AN mendapat nutrisi yang cukup sejak dia menjadi seorang yang cerewet dan sangat memilih makanan. Agak stress bila telinga saya kerap mendengar pertanyaan demi pertanyaan

“kenapa Adam Noah kurus?”
“kenapa Adam Noah badan tidak berubah?”
“ibu tidak tahu masak ikut kemahuan anak kot”

Pernah juga saya sampai google menu makanan untuk anak yang picky-eater, resepi makanan untuk anak yang memilih makanan just untuk sedapkan hati maybe saya salah pilih menu untuk AN. Siap google lagi susu untuk picky-eater haha! Tell me mana ada mommies yang tidak stress kan bila diasak pasal anak. 

Arggghh sesungguhnya saya tidak kisah orang tengok anak saya halus kalau pada hakikat perkembangan menurut doktor dan nurse itu normal. AN mungkin nampak kurus pada mata orang, tapi ikut carta perkembangan AN berkembang sesuai dengan umur dan ketinggiannya.

Tapi sebab tabiat pemakanan AN, saya decide untuk bagi AN makanan tambahan dalam bentuk multivitamin. Saya risau nutrisi dalam badannya tidak seimbang sebab sikap picky-eater itu. Sungguh niat saya tidak apa kalau pun vitamin yang saya bagi nanti tidak ‘menggemukkan’ AN, cukup nutrisi dalam badan AN cukup untuk bantu AN membesar dengan sihat.

Kenapa saya pilih multivitamin dari Shaklee padahal banyak lagi pilihan di pasaran?
Sebab saya yakin dengan setiap bahan yang digunakan oleh Shaklee. Shaklee sangat strict untuk setiap bahan mentah yang digunakan dalam vitamin-vitamin Shaklee malah diuji keberkesanannya. Saya rasa selamat untuk bagi anak saya makan senang cerita!

Boleh tengok dalam vlog saya review saya pasal Review Vita-Lea for Children Shaklee untuk anak picky-eater.

atau klik play video di bawah ni:



Shaklee Effect AN bila makan VFC
Apa yang saya perasan bila AN consume VFC ni AN mula minta makanan! Ok mungkin saya terlalu fikir dan tidak mahu dikata hanya perasaan saya sahaja, saya diamkan. Tapi rupanya abi AN pun perasan. Saya punya happy! Saya tidak expect AN akan kurang memilih makanan tapi Shaklee effect ni buat saya sangat bersyukur *senyum lebar

Dan terus terang, bila saya tahu bulan ni ada promo untuk VFC ni terdetik dihati saya untuk share dalam blog dan vlog dengan harapan boleh bagi option lain untuk parents especially mommies yang bingung dan buntu cari jalan untuk lengkapkan nutrisi anak picky-eater.

Fakta Nutrisi Vita-Lea for Children
Ni nutritional facts dalam vitalea for children. SUmber vitamin dan mineral untuk anak-anak kita.




Ini antara maklumat berkenaan Vita-Lea for Children:

Dihasilkan dengan rangkaian 18 vitamin dan mineral yang komprehensif.

Setiap hidangan menyediakan 100% nilai harian kesemua 8 vitamin B, serta vitamin C. D dan E, yang memainkan peranan penting untuk menyokong tubuh yang sihat.

Tanpa tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan, dan ia dimaniskan secara semulajadi menggunakan xylitol yang tidak menggalakkan kerosakan gigi.

Bebas gluten dan berperisa anggur lazat yang pasti digemari oleh si manja.

Info lain:
Sebotol Vita-Lea for Children ni mengandungi 60 chewable tablet.
Chewable tablet ni berperisa anggur dan warna pun ala-ala warna anggur.
Harga retail (termasuk GST) untuk sebotol RM117.93

Bulan ni boleh dapatkan harga promo beli 3 botol percuma 1 botol. Kalau fikir balik, beli VFC promo bulan ni bolehlah jimat dan cukup sampai dua tiga bulan tahun 2018 punya supply untuk anak kan.


Ohya mommies boleh saja direct beli online jimat masa dan tenaga dengan klik pada gambar di bawah ni:

 Beli Vitalea For Children sekarang secara online




Untuk dapat harga yang lagi murah apa kata daftar sebagai ahli? Bagaimana? Klik gambar di bawah ni:




Kalau mommies perlukan info atau suggestion produk Shaklee boleh contact saya terus dengan klik gambar di bawah ni

 contact saya pengedar shaklee


Sekian sharing saya kali ni. Happy-nya boleh share dengan mommies lain. I feel you mommies dah jangan sedih-sedih cepat ikhtiar dan contact saya untuk konsultasi. Kita boleh share tips parenting dan kesihatan anak juga tau. Best kan?




Love bergetar untuk mommies,
Nija
Si Momster Cantik yang suka tulis :)

You Might Also Like

0 comments