Sonshine: hashtag baby Adam Noah

10:20 am


Salams.
My hubby and I have decided to name our son – Adam Noah.

Panggil apa?

Adam pun boleh. Noah pun boleh. Adam Noah pun boleh *my hubby and I suka panggil our boy nama penuh Adam Noah sejak dalam perut sampai dia dah keluar pun kami bahasakan dia dengan his full name.



Date of birth: 28 October 2014 *october baby you all teehee :D

Weight: 2.7kg *teringat cakap depan nurse “keciknya” bila nurse bagi anak pada saya

Length: 47cm

Why Adam Noah?

Adam means ikutan or teladan in arabic. Adam also sempena nama manusia pertama di dalam ketamadunan manusia. Semoga menjadi ikutan dan teladan pada orang lain dalam segala hal kebaikan. Biarlah anak ini sentiasa menjadi orang pertama dalam segala hal kebaikan dan kejayaan dunia akhirat. Biarlah anak ini mengambil ibrah (pengajaran) daripada peristiwa Nabi Adam A.S yang mengaku telah berdosa lalu bertaubat bersungguh-sungguh. Samalah juga pada anak ini, andai telah melakukan sesuatu yang salah segerahlah bertaubat dan kembali pada Allah yang Maha Pengampun.

Noah means Nuh in english. Cerita keteguhan Nabi Nuh A.S membina bahtera walaupun dicaci dan diragui oleh umatnya semoga menjadi pengajaran kepada Adam Noah kami. Logik kan mana ada orang bina bahtera atas bukit. Usually manusia bina dekat dengan laut. Tapi Alla kata begitu maka Nuh pun turutkan. Biarlah anak soleh ini menetapkan iman dan kepercayaannya 100% pada Allah yang satu. Maka Adam Noah, bentuklah keyakinan itu berlandaskan lillahi taala.

By the way, we decided not to reveal Adam Noah’s face di fb especially until 40days. Some says buat apa sorok-sorok? Some says untuk elak penyakit a’in pada baby. Terpulang pada parents sebab anak masing-masing kan J

And di instagram I have created a hashtag for my baby. Tu pun hak masing-masing as parents kan. Account instagram for him memang tidaklah mak dia terfikir. Memadailah hashtag. If we search hashtag adam noah akan keluar gambar anak orang lain. Hancur harapan wei khaskan hashtag tu untuk anak I so fikir punya fikir hashtag baby Adam Noah a.k.a #babyAdamNoah sounds good. Tapi nanti Adam Noah dah besar kurang sesuai dah kot. Tak apa tak apa kata orang nanti kita fikir hashtag baru.



Fakta: Kenal Adam Levine? Nama penuh dia sama dengan my baby. Kebetulan aku suka gila tengok The Voice masa pregnant. Walaupun aku tidak suka dia bertatu tapi muka dia handsome haha! Tidak salah kan puji ciptaan Allah. Suami aku tau lah aku minat dia.



Till then,
Yours truly,
Neeja.

You Might Also Like

0 comments