Pages

Sunday 22 April 2018

ESP Shaklee


ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan tambahan yang lazat yang kaya dengan kalsium dan protein berasaskan kacang soya. ESP ni dalam bentuk serbuk dan pengambilannya adalah dengan membancuh serbuk ESP dengan air atau di-blend untuk dijadikan smoothie.



Kalau kita tengok di pasaran memang banyak jenis dan jenama suplemen protein kan. So apa yang membezakan minuman protein ESP ni dengan minuman protein yang ada di pasaran?

Perbezaan Shaklee 

1. Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan soya.

2. Kacang soya yang digunakan untuk hasilkan ESP adalah daripada kacang soya bukan GMO (non-GMO).

3. Penghasilan ESP menggunakan kadar suhu yang rendah.

4. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Proses ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, bermula daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

5. Setiap tong ESP (850g) dihasilkan daripada 30 kg kacang soya yang memberikan sumber tenagasegera dan boleh bertahan lama.

6. ESP menyediakan kesemua 9 jenis asid amino penting yang badan kita tidak dapat hasilkan.

7. Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

8. Indeks glisemik yang rendah iaitu 39.

9. Satu hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan manusia.





Kepentingan Protein
Penting sangatkah protein ni pada tubuh badan kita, pada kesihatan kita, pada kecantikan kita? YAAA! Jom MomsterCantik cerita apa kepentingan protein dan asid amino pada kesihatan dan kecantikan kita.

Protein adalah binaan asas sel kita. Macam kita tahu setiap inci tubuh badan kita ni daripada sel. Daripada sel membentuk tisu (sekumpulan sel), kemudian dari tisu membentuk organ (beberapa kumpulan tisu), daripada organ membentuk sistem (beberapa organ). Sistem kemudian membentuk keseluruhan tubuh badan kita.

Selain binaan asas tubuh kita, protein juga jadi komponen utama hormon. Malah fungsi psikologi juga memerlukan protein. Nampak tidak betapa pentingnya protein dalam hidup kita?

Jika badan kita kekurangan protein akan menyebabkan kelemahan dalan sistem imun untuk melawan penyakit, hilang kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan jika dibiarkan boleh mengundang kepada kegagalan fungsi organ.


Asid amino pula apa?
Asid amino tu proteinlah hehe
Protein ni terdiri daripada 20 jenis asid amino yang masing-masing akan hasilkan protein berbeza mengikut keperluan protein dan enzim yang kita perlukan.

Asid amino ni sebenarnya boleh saja badan kita hasilkan sendiri tapi bukan semua. Asid amino yang badan kita boleh buat sendiri kita panggil asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang badan kita tidak boleh hasilkan sendiri adalah asid amino perlu. Asid amino perlu ni kita perlukan dapatkan dari dari sumber makanan kita

Manfaat ESP
Dah nampak kan kepentingan protein dan asid amino untuk kesihatan kita? Inilah pula manfaat ESP untuk kesihatan kita sebagai sumber protein:

ESP bantu sihat kan kulit dari parut jerawat dengan di ambil bersama Alfalfa Complex, Vita C Plus, Vita E Complex.
Set kulit cantik paling asas ESP dan vitamin C Shaklee. Kulit kusam jadi cerah sekata.
MomsterCantik sendiri pun amalkan Set kehamilan Shaklee yang juga mengandungi ESP. Memang highly recommended untuk preggy mommy ambil sepanjang kehamilan.
ESP juga antara nutrisi penting untuk penyusuan kerana kandungan protein nya.
Lagi testimoni set penyusuan Shaklee yang ada ESP, Ostematrix dan Alfalfa Complex. Bak kata suami tu isteri mengadu air susu dah banyak dan baby pun kenyang menyusu.

Perincian ESP

Satu tong ESP seberat 850g

ESP berperisa vanilla

Sukatan ESP untuk sehari ialah 2-3 kali sehari, 2 sudu besar setiap hidangana. Cara dan resepi bancuhan ESP boleh baca di sini Cara minum ESP dan resepi sedap

Harga pasaran RM170.93
(mahu harga lebih murah baca sampai bawah)


Bagaimana untuk dapatkan ESP?
Ada dua cara untuk dapatkan ESP iaitu secara belian online menggunakan kad debit/kad kredit atau boleh order dari MomsterCantik. MomsterCantik boleh tolong hantar ESP anda sama ada melalui pos, bas atau secara penghantaran by hand (bas dan by hand untuk kawasan terdekat sahaja).

Untuk belian secara online boleh klik  order sekarang di bawah ni:

ESP boleh murah lagi?
BOLEH. Dengan cara mendaftar sebagai ahli Shaklee. Anda akan dapat harga yang jauh lebih murah. Boleh mendaftar sebagai ahli dengan MomsterCantik. Dari A-Z MomsterCantik akan urus dan anda hanya buat bayaran keahlian iaitu RM68.90 sahaja.

Klik gambar daftar sekarang di bawah ni ya kalau mahu dapat harga murah untuk ESP:



Untuk dapatkan info dan tips parenting, kesihatan dan kecantikan boleh follow/like/subscribe medium sharing Momster Cantik seperti:

FB personal: Nowa Nija
FB page: Momster Cantik
YouTube Channel: Momster Cantik
IG: @nowamommy, @nija.vits, @nijabeautyhub

Thanks sudi baca. Semoga happy selalu dan rezeki datang melekat ke anda!
Nija
MomsterCantik

No comments:

Post a Comment