Kesihatan Sendi: Collagen Powder & Sustained Release Vita C Plus

10:41 pm

Salam & hi

Hari ni saya share pasal kolagen & vitamin C ya 😊


Kolagen adalah tisu penyambung (protin) yang penting untuk kesihatan sendi. Area yang disokong oleh kolagen ialah kulit, sendi, tulang, rambut, kuku, salur darah, ligamen, otot, mata etc. Kolagen yang bagi kekuatan (strength) & keanjalan (elasticity).





Bila tahap kolagen berkurang kesihatan sendi pun terganggulah. Contoh paling senang bagi pesakit osteoarthritis, cartilage pesakit kurang dan mungkin hampir tiada yang mengakibatkan tulang lutut berlanggar satu sama lain dan sakitdan perit. Dengan pengambilan kolagen, boleh bantu pembentukan semula cartilage.
.

So penting untuk kita top up kolagen dalam badan kita. Bukan saja2 minum kolagen untuk awet mudalah untuk anjal kan untuk bergetahlah ehhh 😊
.

Antara produk Shaklee yang boleh kita ambil untuk top up kolagen dalam badan ialah SHAKLEE COLLAGEN POWDER & SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS.










Eh jap kenapa vitamin C? Ya saya pun dulu hairan apa kaitan vitamin C dengan Kolagen?
.

Vitamin C ni bantu penghasilan kolagen tau. Boleh refer blog post saya:
http://inowamommy.blogspot.my/2016/10/kolagen-memang-untuk-cantik.html?m=1
.

Yang bestnya kolagen & vitamin C dari Shaklee ni semestinya semulajadi (natural). Kolagen dari sisik ikan merah dan diperkuatkan lagi dengan bahan2 semulajadi yang lain untuk boost lagi penyerapan dan tindakan kolagen dalam SCP. Manakala Vitamin C Shaklee pula dari ekstrak kanji jagung.
.

Selain kesihatan sendi, antara manfaat lain yang akan anda dapat bila consume dua suplemen ni:
🔥kulit sihat (anjal, cerah & bebas jerawat dan jeragat)
🔥kesihatan gusi, gigi, kuku & tulang
🔥elak penuaan sebelum usia (fungsi antioksidan)
🔥sistem imun meningkat
🔥kulit jadi moist
.

Ohya perlu dan wajib untuk kita tahu, kolagen ni saiz partikelnya besar maka susah diserap (masuk) ke dalam tubuh apabila diambil dari sumber luar. So pesan saya bila memilih produk kolagen, baca dan teliti dulu sumber dan saiznya. Pilih yang saiznya kecil dan senang diserap oleh tubuh serta sumber dari semulajadi 😊
Sayang kita belanja bila mana tidak berkesan akibat kecuaian kita kan. Saya yakin kita semua mahukan yang yerbaik untuk kesihatan kita.



Sharing ikhlas dari,
Nija
WAHM
0138748191
Pengguna & Pengedar Shaklee
IG: @nowamommy


You Might Also Like

0 comments