5 Tips Pantas Kawal Berat Badan di Hari Raya

7:00 pm



 



Beberapa hari sebelum raya minggu lepas kemain update bertalu-talu kat facebook. Of course update pasal persiapan raya. Baju raya. Duit raya. Juadah raya. Barang kemas raya. Berat masa raya. Pasangan raya.. eh? Haha!

3hari sebelum raya dah ada yang ready isi balang kuih raya dan senarai lauk pauk pagi raya nanti. Ada yang saya nampak kat newsfeed facebook, seorang kakak tu dah mula stok daun pisang (buat buras kot untuk orang bugis) dan daun kelapa (nak buat ketupat kan?).

Pagi raya saya alhamdulillah ada buras/burasak sebab raya pertama di rumah mak yahooo! Raya kedua baru balik rumah mertua. Rumah mertua pula wajib ada kuah kacang makan dengan kelupis! Aduhai benda ni boleh rosakkan 6kg yang turun masa puasa ni fikirku sebelum raya hari tu haha!

Lepas tu kan masa raya selalunya banyak kena hidang daging kan. Daging ayam, daging lembu, daging kambing which semua tu protein. Sayur sayur ni jarang juga (tapi still ada tuan rumah yang titik beratkan fiber juga untuk tetamu). Tahu tidak bila kita ambil protein dalam sehari banyak lepas tu serat (buah sayur) pula kurang, risiko SEMBELIT tu ada? Serius lah! So takkan kita nak raya bersama sembelit kan? Kacau daun nak menikmati raya juga kacau dalaman kita.

So better saya listkan tips untuk diri sendiri dan mungkin juga bermanfaat buat kawan-kawan lain. Belum terlambat kan sebab raya kan sebulan dan masih banyak yang buat open house 😉


5 Tips Pantas Kawal Berat Badan di Hari Raya

  1. Sebelum pergi open house, minum air kosong 1L dulu supaya perut rasa kenyang cepat. So tidaklah melantak di rumah orang seperti esok tiada lagi 😆
  2. Hadkan berapa rumah sehari yang akan diserbu 🤔
  3. Guna korset bagi yang perempuan, guna tali pinggang bagi yang lelaki (guna di dalam) supaya bila perut rasa ketara maksudnya kena stop makan dah 😅
  4. Bawa sebotol air mineral dalam beg untuk elak perabis air manis di rumah orang 😜
  5. Telan Lecithin sebelum serbu rumah pertama, telan Alfalfa Complex masa lunch, telan Omega selepas serbu rumah terakhir dan telan Herblax sebelum tidur malam 🔥

Fuhhh diharapkan saya bolehlah konsisten dengan tips ni sepanjang raya. Doakan! Saya juga doakan kawan-kawan pun dapat makan sedap sedap tapi berat tak naik mendadak bila syawal terakhir nanti hehe!

Ohya Kalau rasa nak stok sedia benda-benda no. 5 tu mehlah contact saya sementara saya masih buka order ni:

Saya pun makan tiga item ni. So far berat turun dan bantu detoks juga


Untuk order sekarang boleh klik pada gambar di bawah:


 Set Kurus Shaklee




Kalau perlukan konsultasi dan mahu berhubung terus dengan saya, do contact me:




Atau direct whatsapp saya boleh klik link di bawah:


Saya rasa nak share lah juga antara feedback kawan-kawan dan customer yang pernah ambil produk macam no.5 tu. Sharing is caring yedokkk?


mak aih perut kempis pulak! Mesti seluar lama muat!

triple XL jadi double XL. Set Kurus ni bantu kurangkan inci. Perut mesti flat kalau konsisten


masalah sembelit masa raya settle kalau ambil herblax. Percayalah sebab saya dah rasa.


Sharing sebab sayang, takkan nak kurus sorang❤
Nija
Yang tidak sanggup 6kg ku datang Kembali haha!

You Might Also Like

0 comments