Review Vitamin C Shaklee (Sustained Release Vita C Plus)

8:00 am



Salams and hi.

Antara banyak-banyak vitamin Shaklee kan, vitamin C Shaklee adalah my favourite. Sebab saya ni seorang beauty conscious jadi padanlah obses dengan vitamin C hehe



 Kulit saya sekarang 😊

 

Sebelum saya makan vitamin C Shaklee, saya sudah cuba few brands which biarlah saya seorang yang tahu the list sebab saya tidak mahu ada yang terasa sebab seolah-olah buat perbandingan atau kutuk produk orang.

Kenapa saya ambil vitamin C? Of course untuk cantik. Sebab vitamin C kan sinonim dengan kulit cantik. Tapi sebenarnya kan banyak lagi manfaat vitamin C yang ibarat wira yang tak didendangkan gitu. Siapa sangka vitamin C ni baik untuk sistem imuniti kita? Anndd vitamin C boleh elak gusi berdarah…

So berbalik pada review saya berkenaan vitamin C. Dua minggu lebih kurang selepas saya consume multivitamin Shaklee, saya beli pula vitamin C. Masa mula-mula search internet pasal vitamin Shaklee ni hairan kenapalah panjang betul nama vitamin C Shaklee ni. SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS panjangkan?

Rupanya itu salah satu kelebihan vitamin C Shaklee. Shaklee guna teknologi pelepasan tertunda maksudnya vitamin C tu bila kita makan, perlahan-lahan dilepaskan dalam badan untuk badan kita serap. Supaya penyerapan secara optimum dan tiada pembaziran berlaku.

Saya ingat lagi masa saya dapat vitamin C tu beberapa hari sebelum saya punya majlis graduasi. Lagi dua hari saya naik pentas tiba-tiba jerawat saya muncul. Atas bibir pula tu. Spoil betul rasa masa tu. But saya makan vitamin C konsisten dan masa hari konvo tu rasa lupa pasal jerawat saya haha

Habis majlis tu, on the way balik rumah sempat saya selfie dengan AN. Skrol gallery ada beberapa keping gambar selfie dalam dewan. Baru perasan “eh mana pergi jerawat?” Mustahil juga hilang begitu saja. Ahh mungkin sebab filter dalam hati saya.

Sampai rumah cuci muka dan bersihkan make up. Saya belek muka sendiri hehe
Surprisingly jerawat tu kecut. Sangkaanku meleset. Ingatkan jerawat tu akan mula ketara in size. Rupanya kecut. Sambil tidurkan AN, saya google pasal vitamin c Shaklee. Dan banyak juga review vitamin C bantu kecutkan jerawat.

Untuk pertama kalinya saya buat masker vitamin C. Rasa gatal sikit kulit. Tapi best sebab ada rasa sejuk. Saya tidak tahulah sebab larutkan dalam air ke apa huhu

Masa kembalikan jubah konvo sempat saya ambil gambar ala-ala post-convo photoshoot (husband jadi photographer hihi). Saya puas hati sangat. Sebab gambar cantik daann parut jerawat tiada. Nadaaa!

Ohya masa tu saya pregnant NA dan kulit muka saya masa early pregnancy memang macam selalu. Kenapa macam selalu? Saya ada 4 kali pengalaman mengandung (yang first two pregnancies saya keguguran) dan setiap kali mengandung saya akan ada masalah kulit.

Boleh nampak kan perbezaan antara dua gambar ni.Gambar hamil anak pertama tu jerawat teruk dan gambar beberapa lapisan filter haha. Hamil anak kedua tu tiada filter langsung.



Tetapi pregnant NA saya cepat dapat solusi. Saya makan vitamin C Shaklee. Jerawats yang mula datang berjemaah sekejap saja singgah sebab ku bendung dengan vitamin C hihi
Dan sepanjang saya pregnant NA, ramai tegur kulit saya glowing la bersih la cerah la.
Paling saya suka saya diberikan kesihatan yang lebih baik sepanjang 39 minggu kandungan.

No filter. Betapa saya enjoy kehamilan kedua ni. Saya jadi yakin mahu selfie hehe



Masa kandungan masuk 5 bulan kalau tidak silap, super upline saya ada buat satu cabaran. Dalam cabaran tu objektif dia untuk menunjukkan everyone boleh cantik dan berhak cantik bila konsisten makan vitamin C Shaklee with special dosage yang still safe for us.

Cabaran tu bagus tau sebab dengan cabaran tu saya konsisten dan alhamdulillah saya antara yang rasa perubahan. Sebab cabaran tu juga saya makan vitamin C Shaklee sampai sekarang. Tahun ni masuk tahun kedua saya bersama vitamin C Shaklee which saya impress sebab sebelum ni untuk setia sebegini lama dengan vitamin C adalah mustahil seba saya akan lompat dari satu brand ke satu brand. Sebab apa? Sebab kesan bukan macam yang saya mahu. Eh saya konsisten makan each vitamin C ya so no point to say saya tidak dapat effect sebab saya mengharapkan kesan cepat. Ada satu brand tu saya makan berbotol=botol but kesan tidak sesuai dengan saya.

Kalau fikir logik pun cemana saya tahan hampir two years kan kalau kesan saya tidak dapat?

Ohya satu lagi vitamin C ni juga antara faktor bacaan hb saya masa mengandung NA okay. Sebab masa beli vitalea dengan B complex dulu, saya diberitahu kalau mahu hb okay ikhtiar Vitalea bersama vitamin C sebab vitamin C bantu penyerapan zat besi (dalam vitalea ada zat besi).

Cemana rupa vitamin C Shaklee?
Okay saya tunjuk yee
Dalam satu botol vitamin C ni ada 180 biji. Banyakkan. Tahan sehingga 6 bulan pula tu. Jimat duit I hehe
Warnanya agak perang sikit. One thing for sure tiada pewarna tambahan.

 


Untuk yang first time tengok mungkin ada yang cakap besarnya tablet vitamin C ni. Saya tidak terkecuali dulu huhu
Tapi bila saya bandingkan dengan vitamin C dari farmasi sebab masa tu dalam peti ais ada vitamin C dari farmasi hehe, rupanya vitamin C Shaklee ni kecil sikit, So tiada isu tidak boleh telan, Nija saya kata pada diri sendiri.
Rasa? Masam. Tapi sebab bukan chewable, terus telan so isu tidak boleh telan sebab masa tu tolak tepi! Yang penting ada air dan zappp telan terus hehe

Cemana saya makan vitamin C ni?
Pagi-pagi after breakfast saya makan dua biji together with Vitalea. Dan saya kurangkan kafein masa mengandung sebab kafein tidak bagus untuk penyerapan vitamin.

Ohya vitamin C Shaklee ni vitamin semulajadi bukan sintetik. Dibuat daripada kanji jagung. Sesuai untuk yang ada gastrik. Kan selalunya vitamin C ni dari buah sitrus macam oren. Sitrus boleh undang gastrik sebab asid kan.

Sepanjang saya makan vitamin C Shaklee rasanya tidak pernah dah gastrik (saya ada sejarah gastrik teruk dulu).

Saya buat review ni sebab saya tahu ramai yang mahu tahu kan. Saya dulu pun google mahu tau review dari pengguna. Katanya tak mahu review dari penjual. Dan sekarang saya buat reviw sebab Saya pengguna. Pengguna tetap confirm!



Nija Nowamommy
Mommy Cantik to AN & NA

You Might Also Like

3 comments