Bagaimana Saya Atasi Risiko Kehamilan Kedua

5:27 pm

Salams.

Benda ni ramai yang tidak tahu. Masa mengandungkan Naurah Ameena banyak risiko.
.
.
Saya senaraikan ya:

1. Poor spacing
2. Berat lebih 80kg
3. Sejarah 2x keguguran
4. Anemia masa previous pregnancy
5. Sejarah Hypokalemia
6. GDM

Banyak kan. Memang kena pantau habis oleh nurse masa buka buku di KKIA. Saya siap pernah admit sebab risiko no.5 tu tau (nangis2 malam sebab rindu Adam Noah hihi).
.
.
Risiko 1 & 3 tu memang tidak boleh buat apalah kan.
Tapi risiko yg lain tu kena ikhtiar cari jalan untuk elak daripada affect diri & baby.
.
.
Saya jumpa Shaklee dalam keadaan dua hati register member (sebab mau dapat harga murah). Dalam hati kalau Shaklee nda boleh bantu memang silap besarlah. Saya makan vitalea + bcomplex mula2 dulu kan Kak Aya Chalo. Lepas tu saya cuba SR Vita C Plus pula (lengkap set anemia ku).
.
.
Yang saya perasaan, hb saya capai 11. Lepas tu sy makan macam mana pun berat tidak naik mendadak. Bab gdm tu sebab mengidam kuih manis hari2 masa di ofis ha ini tanya Jessica Nith Rining (ex-officemate) dia tau saya makan kuih manis beli pagi-pagj sebelum masuk ofis di restoran bawah ofis hehe tapi bila detect gdm hambek terus stop makan manis dan on diet control juga nasib baik nda on insulin.
.
.
Lagi satu yg bantu sy daripada teruk gdm ialah bcomplex.
.
.
Hypokalemia tu mau tidak mau minum air garam yg dibekalkan hospital dan saya top up dengan Vitalea. Sebab dalam vitalea ada potassium.
.
.
Bila detect pula darah tinggi, omega guard hulur bantuan.
.
.
Alhamdulillah saya bukan buat cerita tapi keterujaan saya amalkan shaklee sebab saya sudah rasa kesan positif dan menyihatkan.
.
.
Dan sebab itu saya sekarang jadi SID untuk share & buka mata orang sekeliling kebaikan yg Shaklee offer.

Beginilah Shaklee menyihatkan saya semasa mengandungkan Naurah Ameena.



From mother to mothers (especially expecting mothers out there),
Nija
+60138748191
IG: @nowamommy

You Might Also Like

0 comments