Betulkah skincare YOUTH Shaklee berkesan?

10:40 pm





Satu benda yang buat saya yakin dengan Shaklee walaupun tahun lepas dihujani viral, ialah Shaklee ni berani.

Berani buat kajian yang buktikan produk Shaklee berkesan.
Berani buat kajian yang telan kos puluhan maybe ratusan ribu.
Berani buat kajian sedangkan produk yang ada di pasaran tiada yang berani buat.
Berani buat sedangkan possibility untuk rugi ada jika kajian dapati produk Shaklee tipu atau tidak berkesan atau memudaratkan.

Kenapa Shaklee berani?
Sebab Shaklee yakin dengan produknya.
Buktinya produk penjagaan wajah Shaklee terbaru iaitu YOUTH telah diuji secara klinikal dan mempunyai paten.

Sebelum Shaklee buat ujian klinikal, Shaklee bangunkan dulu Skin Age Index atau Indeks usia kulit.

Shaklee kumpulkan 100 orang wanita yang terdiri daripada pelbagai peringkat umur iaitu 20an, 30an, 40an, 50an & 60an.

Tujuan utama adalah untuk mengenalpasti tanda penuaan pada kulit yang akan menjadi elemen penting untuk cipta dan bangunkan indeks usia kulit tadi. Wanita-wanita ni tadi diteliti kulit mereka dari segi:

✔️Kedutan wajah
✔️Saiz Pori
✔️tona kulit
✔️Keanjalan
✔️tekstur kulit
✔️Hiperpigmentasi
✔️Keserian
✔️Kekenduran

Selepas indeks usia kulit tadi dihasilkan, barulah wanita-wanita tadi diberikan YOUTH dan diajar penggunaan YOUTH yang betul kerana langkah penjagaan wajah YOUTH mengandungi beberapa produk dan perlu digunakan secara teratur.


Seawal 7 hari penggunaan, kulit wanita-wanita tadi menunjukkan improvement. Selepas penggunaan 8 minggu, kesimpulan yang sangat mengagumkan dan mengujakan apabila 100% kulit pengguna menjadi lebih muda dari sebelum ini malah 2/3 daripadanya memiliki kulit yang berubah 10tahun; 10 tahun lebih muda dari sebelum menggunakan YOUTH!




Saya personally seorang yang cerewet bab skincare apalagi selepas pengalaman breakout, tapi YOUTH buat saya teruja (baca: sangat teruja) untuk rasa dan lihat sendiri perubahan kulit.

Dan menjadi seorang Nija yang selalu bertanya kenapa, apa... saya cari jawapan kenapa YOUTH boleh jadikan kulit 10 tahun lebih muda?

Rupanya Shaklee gabungkan natural-based dengan teknologi sains yang terkini. Natural-based yang dimaksudkan di sini ialah gabungan bahan botanikal; YOUTH Complex yang setiap satunya ada fungsi yang spesifik gitu untuk bertindak bersama dalam YOUTH; 






Saya perasan zaman sekarang antara ketakutan orang perempuan untuk memiliki kulit yang sihat cantik dan glowing ialah lambakan produk yang tinggi kandungan bahan kimia merbahaya yang menjanjikan kesan yang pantas.

Saya sendiri bila dapat tahun YOUTH ni bagi kesan yang pantas (seawal 7 hari), saya agak ragu dan takut dengan momokan skincare bagi kesan pantas ialah skincare yang tinggi bahan kimia bahaya. Tapi sebab saya kenal Shaklee punya falsafah yang masih kekalkan falsafah yang dibawa oleh founder Shaklee iaitu Dr Forrest Shaklee:
I will never create a product that will harm one tissue cell in the body
Saya mula cari tahu tentang ingredients dan jaminan Shaklee untuk YOUTH. Dengan adanya gabungan botanikal dan perfomace dari segi teknologi sains yang terkini, YOUTH Shaklee meyakinkan saya. Apa lagi dengan usaha RnD Shaklee selama 8 tahun demi memastikan YOUTH ni berkesan dan selamat untuk penggunanya, buat saya bertambah yakin dan jatuh cinta hehe


Ok lah kalau rasa betulkah YOUTH ni selamat? Yaa laaa kesan cepat takut bahan kimia merbahaya tinggi. Takut pula rosak buah pinggang kan. Jom saya senaraikan standard keselamatan yang tinggi untuk YOUTH ni:





Saya tambah satu lagi untuk menambah darjah peratusan keyakinan terhadap YOUTH, skincare yang sangat bagus ni bebas daripada 1500 bahan kimia merbahaya yang selalu ada dalam produk penjagaan wajah di pasaran. Best ke sangat best wei?


Perlukan lagi info pasal YOUTH? Boleh direct whatsapp saya dengan klik gambar bawah ni. Jangan lupa kenalkan diri dan bagitau dapat nombor saya dari blog yeee hehe




So after this toksahlah ragu-ragu beli dan guna YOUTH okay :)

Doakanlah stok masuk cepat-cepat dan saya dapat my own YOUTH. Hari tu launching 1hb Mac, 3hb dah licin tau. Sedih Momster Cantik untuk bercantik-cantik.

Youth skincare untuk awet muda

Jom be-YOUTH-ful,
Nija
Momster Cantik yang frust menonggeng YOUTH skincare licin 3hari sahaja

You Might Also Like

0 comments